Momentálně je v přípravě celá nová mapa, která bude přidána k mapě aktuální.
Můžete se těšit na zcela nové a unikátní lokace, za použití nově přidaných mapových dat a grafiky.
V plánu je taktéž nové povolání, série in-game kvestů a jiných herních mechanik.
Ze by konecne dodelaly summonera? Kecy v kleci.
Beztak to bude bard jako support a nebo vampire (ackoliv ten zde ma uz alternativu v podobe heretika a druida).
Jen pro ujasnění, neboť koukám že to někteří z vás chápou chybně. Nejedná se o nový dungeon(a s Water dungeonem to nemá nic společného), nýbrž o celou novou mapu. Konkrétně pak 2262 x 1558 políček.
Ultima jako taková podporuje až 6 map: Felucca, Ilshenar, Malas, Ter Mur, Tokuno, Trammel. To jsou jména map v originálním znění. Endor až doposud využíval pouze jednu z těchto map, a nyní je v přípravě další. Tenhle sreenshot byl sestaven z obrázků jedná lokace, na které momentálně dělám, a na projektu jako takovém dělají i další lidé.
Tim, ze zvetsis mapu pro zmensujici se pocet hracu zarazis zebricek do rakve PvP, ktera je drzakem UO.
Obvykly fail umirajicich shardu, kdy se nadela vic skody nez uzitku
Ze by sa mapa mala skor zmensovat nez zvacsovat, si mysli viacero ludi. Logika za tym je velmi jednoducha - cim vacsia mapa, tym viac rozriedena populacia, tym mensia sanca ze hrac narazi na ineho hraca pri behani svetom, tym mrtvejsie shard posobi. Mrtvy svet je problem hlavne pre udrzanie novacikov. Ak este clovek nie je rozhodnuty ci tu chce hrat, maloco dokaze odradit tak presvedcivo ako mrtvy svet. A ak v sucasnosti pre nejaky shard nie je udrzanie novacikov hlavna priorita, potom to robi shard spatne. Jeden z najuspesnejsich shardov poslednych rokov - Rel Por - spustili s mapou, ktora mala rozmery cca 1/3 endorskej mapy. Pritom tam byvalo 500+ hracov v spickach. Po prekonani uvodnych predsudkov sa malicka mapa stala najospevovanejsou featurou shardu. Az hraci zistili, ako to dokaze ozivit hru.
Ono se spíš očekává že úplně nová mapa dotáhne nové/staré lidi. Vidím to i na sobě, jak mě to nakřáplo. Ještě před týdnem jsem byl pevně rozhodnutej, že Endor už nevermore. :D A teď nevím nevím.
Na téma velikost mapy VS počet hráčů jsme vedli menší diskuzi i na GM foru.
Frekventovanost mapy a konkrétních míst v ní není dána ani tak její velikosti ale hlavně tím, jestli má hráč nějaký důvod tam vůbec chodit. I pokud budeš mít poloviční mapu než aktuální Endor a dvojnásobnou populaci k tomu a pokud nebude důvod do toho lesa vyjít, tak tam prostě nikdo nepůjde. Stávající Endor mapa je určena především pro menší levely, co se osazení povrchových spawnů týče. Pro level 30+ (rádoby hotová postav se kterou se má hrát PvP) prostě nemá důvod jen tak běhat po mapě a vyhledávat PvP nebo podnikat jinou interakci s jinými hráči. Pak tu máme třeba taková místa, jako jsou mountain ogři u Sheinaru. Tam se dá "harvit" i na vyšším levelu, jsou tam dobré expy a dobrý drop. Téměr non-sop tam někdo expí, a dost často se tam odehrávají i souboje blue/Pk případně liga. Rád bych vytvořil takových míst víc. Míst, které svou "výhodností" donutí hráče se do nich vydat a o své expy se třeba poprat i s někým jiným...
klytaku jak nekdo na tom foru zminil, zaroven by se melo delat neco s temi neatraktivnimi misty.. pridavat dalsi casti mapy kvuli tomuto je samozrejme blbost..
On je základní "problém" v tom, že současná Endor mapa je prostě koncipována pro low level.
Pokud předěláš povrchové spawny na stávající mapě, tak sice budou mít důvod se v přírodě potkávat chary vysokých levelů, ale zase budou o tu možnost ochuzeni noobici. A přidat spawny a oblasti pro velké levely na mapu stávající moc dobře nejde, neboť už by na to nebylo reálně moc místo. Proto nová mapa...
Jedna skupina hracov ma stale dovod vyjit do lesa: novacikovia. A ti su aj najnachylejsi na negativne vnimanie prazdnej mapy. Jo na zvacsenu mapu sa ti dojde pozriet zopar starych hracov ktorych uz Endor davno prestal bavit. Ale sucasne tym este viac vyprazdnis svet v ktorom noobovia uz teraz moc ludi nestretnu. Cize to je volba medzi tym, ci na chvilu dotiahnut spet starych hracov, alebo sa radsej venovat lakaniu novych hracov. Vy ste si vybrali starych hracov. Ja si myslim, ze to nie je pre Endor dobra cesta. Ale to je vec nazoru. Pointa bola ta, ze zmensovanie mapy si nezasluzi 2 smajliky, ale skor zamyslenie. Pretoze je to uplne legitimny napad, ktory moze byt pre Endor kludne lepsi nez pridanie dalsej mapy. Btw to ze nie je miesto na highlvl spawny, mi pride ako ptakovina. Po svete je plno low spawnov ktore nikto nevyuziva, pretoze sa neoplatia. Highlvl spawny akurat nikdy neboli, pretoze Demo vzdy zakazoval moznosti povrchoveho expenia pre 30+ postavy. Uz mu to prestalo vadit?
Podle mě by situaci s newbama nezachránilo ani kdyby mapa měla 500x500. Imho každý noob ztroskotá na tom, že nemá s kým chodit dungeony a ne proto, že nikoho nepotkává v lese. Na prťavé mapě by možná potkával ralpyho a PKčka každou chvíli, ale stejně by s nima nehrál, protože mají o 40 levelů víc. V dnešní době, kdy přijde jeden noob za měsíc, je prostě nováček předurčen k utrpení a následnému odchodu. Ve stokách nikoho nepotká, v orčáku taky ne. Jediná možnost je si najít guildu, která expí lowy. Endor vždy vyžadoval teamovou hru u expení low postav. Dřív to fungovalo, protože lidí hrála hromada a byla taktéž hromada lowlevel postav. To už mi přijde právě lepší tahat zpět staré lidi, než osekvat server kvůli tomu, aby se tu 3 nováčkům "líp" hrálo. To už radši nechat ten endor rovnou umřít. Věk už na to má.
Suhlasim, velkost mapy je z globalneho pohladu detail. Su daleko zavaznejsie prekazky v lakani noobov. Nesuhlasim s tym, ze by lakanie noobov bola marna snaha. Viz znova zahranicne shardy, ktore su schopne z nuly nahrabat stovky hracov online v priebehu par dni az mesiacov. Ludi, ktori su ochotni vyskusat UO shard, je hodne. Problem je, ze Endor im to moc neulahcuje. Ked som naposledy videl rozlozenie endorskych levelov, postav s lvl 0 bolo okolo 2k (z celkoveho poctu cca 10k postav). Tj od posledneho mazania neaktivnych uctov (snad 4 roky dozadu), Endor skusilo radovo 2k ludi, ktori ale quitli velmi rychlo po lognuti do hry. Toto je to, cim by sa mal Endor zaoberat. Prvy dojem Endoru, par sekund az hodin po prvom lognuti, je absolutne otrasny na dnesnu dobu. Je tam kopa priestoru na zlepsovanie ak by bola snaha. Z nejakeho dovodu toto ale nikdy ET moc nezaujimalo.
On se tady neukaze jedne novacek za mesic ale mnohem mnohem vic..ja sma sem tu podstate stale novacek (hraju od zari) a mnoho lidi at uz kamaradu znamych ci neznamych zacinalo ve stejne dobe jako ja a dalsi spousta to zkousela pozdejc nekteri vydrzeli, nekteri ne..ale jak je na to clovek sam tak se na to pdole me kolem 10 lvlu vyprdne..sam sem to tak v lednu mel, hral sem tu dva tydny ale expeni mi pak prislo az otravne..navic tady je problem sehant zakaldni veci vsechno se musi pres hrace coz je taky hloupost aby shanel pres vyvesku nejake zakaldni brnko/zbran a cekal az se mu nekdo uraci ozvat:P
Osobne jsem si zkusil kraftit a reknu vam ze po par dnech je vylozene otravne kdyz ti kazdej pise o mec, iron platko atd. Vyresila by to moznost pronajmout si obchod kde budes moci sve veci prodavat, coz by bylo vyhodne i pro zahranicni hrace. Jenze ted tu nikdo neni kdo ny byl ochotnej cokoliv udelat takze tenhle flame je totalne zbytecny.
Hele lidi já pochybuju, že by nová mapa přilákala zpět staré hráče. Ve většině případů se totiž nekončí z nudy, ale kvůli času, který ta hra bere. To že je tu pár jedinců, kteří na té hře projeli část mladí jako Ralpey a nemůžou to už pustit jen z důvodu, kolik by tím zahodili času neznamená, že by to obětovali i ostatní. Je to fajn promakaný svět, ale je to žrout.
To mi říkal nedávno týpek co hraje skoro 2 roky jedno MMO.
Já se na to nemůžu vykašlat, investoval sem do toho tolik času a peněz (cca 50 tisíc u něj).